"Ako sama ne cijeniš svoje vrijeme, neće ni drugi."
plan it..
do it..
Planiranje i pridržavanje rutine čini veliku razliku u tome kako se osjećate i što radite. Evo nekih stvari koje pomažu u upravljanju rasporedom, a koje bi vam mogle biti od pomoći:
1. Stvorite rutinu
Bez obzira na čemu radite, stvorite rutinu. Odredite vrijeme za pojedine aktivnosti i držite se plana.
Napravite kalendar, popišite obaveze. Sve što nije planirano, ne radite. Ako želite slobodno vrijeme, isplanirajte ga.
Vaša se rutina može mijenjati tijekom godine, ali u svakom trenutku bolje je imati plan. Naprimjer, ako radite na pokretanju tvrtke i trebate otkriti kupce, zaposliti osoblje, odredite prioritete i rezervirajte određeno vrijeme za svaku aktivnost. U kalendar unesite obaveze i pratite.
Ovdje je uzorak kalendara koji bi mnogima bio praktičan, ali možete napraviti i svoju verziju.
Postoje i odlični planeri, mape koji će pomoći u vašoj organizaciji vremena.
2. Grupni sastanci i pozivi
Ako trebate imati vanjske sastanke, dogovorite dva dana u tjednu za te sastanke i idite na vanjske sastanke samo u to vrijeme. Učinite istu stvar za sastanke u uredu. Na ovaj način ne samo da stvarate dio vremena za sastanke, već također stvarate vrijeme za određivanje drugih važnih stvari koje također trebate obaviti u danu. Učinite istu stvar s pozivima i rezervirajte ih sve jedan za drugim.
3. Optimizirajte vrijeme za različite vrste sastanaka
Ograničite sastanke na 30 minuta, a pozive na 10 minuta. Pozivi od 10 minuta sjajan su način da se prvo povežete s nekim ili nekome date brzi savjet. Probajte. Deset minuta je zapravo puno vremena, ako se usredotočite.
Ove pozive možete obavljati onim danom kada možda radite od kuće ili petkom.
30-minutni sastanak u uredu da nekoga upoznate
45-minutni sastanak izvan ureda. Ostavite 15 minuta za putovanje.
10-minutni poziv za pomoć ukoliko nekome tko treba savjet.
15-minutno dnevno sastajanje-izvrsno za start-upove i inženjerske timove
30-minutni tjedni sastanak osoblja
Bez obzira na sastanke koje održavate, grupirajte ih ovisno o vašem rasporedu. Ako smatrate da je za određenu vrstu sastanka potrebno više ili manje vremena, prilagodite u skladu s tim.
Ako tražite nekoga da se nađete, uvijek predložite nekoliko određenih alternativnih termina kao što je utorak u 16:30 ili 17 sati u srijedu.
4. Odredite vrijeme za e-poštu
Ovo je najvažniji savjet u cijelom postu.
E-pošta će vas posjedovati osim ako Vi ne posjedujete nju!
Da biste posjedovali svoju e-poštu, morate izbjegavati to da odgovarate na nju cijelo vrijeme. Da biste to učinili, morate planirati vrijeme za čitanje i odgovaranje na svoju e-poštu.
5. Planirajte vrijeme s obitelji i svoje vrijeme za vježbanje
Ako to ne stavite u kalendar, neće biti odrađeno. To se odnosi na Vaše vrijeme s obitelji i na vaše vježbanje. Vježbate li ujutro, popodne ili navečer, radite li to tri puta tjedno ili svaki dan, stavite vrijeme vježbanja u kalendar. Nemojte odstupati od svoje rutine. Isto se odnosi i na planiranje vremena sa svojom obitelji i drugima. Ako ste radoholičar, na kraju ćete krasti vrijeme svojoj obitelji osim ako ga ne rezervirate unaprijed.
Budući da upravljate svojim kalendarom, slijedite rutinu, planirate sastanke u određeno vrijeme, biti ćete manje preopterećeni i pod stresom. Ukoliko se dobro organizirate postat ćete sretniji i produktivniji.