7 savjeta kako stvoriti rutinu rada od kuće
1. Nemojte ostati u pidžami
Učinite jutarnje odijevanje dijelom svoje rutine rada od kuće. Primamljivo je nositi pidžamu cijeli dan kada radite od kuće, ali jutarnje odijevanje važan je dio produktivnosti kada radite od kuće.
Čak i ako nosite samo traperice ili hlače za jogu i jednostavan top, pripremanje za posao će vas dovesti u pravo stanje uma.
Ako pomaže, spremite radnu odjeću večer prije. Obavljajte svoju normalnu jutarnju rutinu, kakva god ona bila. Namjestite krevet, vježbajte, istuširajte se, napravite frizuru ili šminku i pripremite se za taj dan.
2. Imajte određeni radni prostor
Važno je imati prostor samo za rad, barem tijekom radnog vremena. To vašem mozgu signalizira da je vrijeme da se usredotočite na posao kada ste u ovom prostoru.
Ako pokušate raditi na krevetu ili kauču, doći ćete u iskušenje da radite druge stvari koje su inače povezane s tim, poput drijemanja ili gledanja televizije. Bilo da se radi o stolu u vašoj spavaćoj sobi, kuhinjskom stolu ili kućnom uredu, imajte prostor namijenjen posebno za rad.
Ključno je imati čist, organiziran prostor posvećen poslu. Kad je vaš prostor čist i radni prostor organiziran, vaša produktivnost je vrtoglava u usporedbi s onim kako je kad radite u neredu. Kada je vaš radni prostor uredan osjećati ćete se bolje i biti ćete produktivniji.
Lako je dopustiti da se poslovne i kućne stvari pomiješaju kada radite od kuće, ali odvajanje ovih fizičkih stvari jako je važno. Važno je da svoj posao tretirate jednako ozbiljno kao što biste to činili da radite među kolegama ili u uredu.
Energija koju ulažete u svoj radni prostor odrazit će se na posao koji proizvodite. Dakle, ako je vaš cilj čist, promišljen, organiziran rad, onda bi to trebao odražavati i vaš radni prostor.
Opremite ga prijenosnim računalom, dobrom rasvjetom, svim uredskim potrepštinama koje trebate, vodom ili kavom.
3. Smanjite smetnje
Dvije su vrste distrakcija.
Prvo, tu su stvarne smetnje, kao što su televizija, društveni mediji, vanjska buka. Kako bi uklonili te smetnje,morate biti disciplinirani i jednostavno se držati podalje.
Ako imate problema s zadržavanjem koncentracije, uklonite što više ometanja. Stavite telefon u drugu sobu ako vam ne treba za posao. Isključite TV i stavite daljinski u ladicu. Recite svom cimeru, supružniku i/ili djeci da radite tijekom x sati i da vas ne prekidaju. Pustite opuštajuću glazbu ako trebate poništiti drugu buku u kući ili susjedstvu.
Druga vrsta distrakcije su emocionalne distrakcije i one su povezane s pritiskom osjećaja odgovornosti. Velik dio toga se vrti oko kućnih poslova. Kad radite od kuće, sigurno se osjećate dužnom održavati kuću čistom, baviti se kućnim poslovima itd. Morate se natjerati zapamtiti da je vaš posao jednako važan kao i tuđi posao i to što ste kod kuće ne znači da to vrijeme trebate i možete trošiti na kućanske poslove. Vi niste žena/mama koja ostaje kod kuće, vi ste žena/mama koja radi od kuće. Postoji razlika i jako je važno da to poštujete i stvorite granice koje će osigurati da ih i drugi poštuju.
4. Definirajte radno vrijeme
Nemojte raditi izvan redovnog radnog vremena. Važno je održavati redovito radno vrijeme i odvojiti vrijeme na kraju dana za opuštanje i brigu o sebi kada je to potrebno. Ne provodite 12 sati radeći. Napravite jasnu razliku između radnog i slobodnog vremena.
Stvaranje granica između posla i doma jako je važno za vaše mentalno zdravlje. Trebate vremena da se opustite, odmorite i napunite baterije. Ne provjeravajte svoju e-poštu, ne odgovarajte na poruke, ne ustajte do kasno radeći na bilo čemu.
Odjavite se sa svojih radnih računa, pospremite svoj stol i napustite svoj radni prostor. Iskoristite ono što bi inače bilo vrijeme za putovanje na posao da biste vježbali kod kuće ili skuhali fini obrok. Izvedite svog ljubimca ili djecu u šetnju. Provedite vrijeme sa svojom obitelji.
5. Uzimajte pauze
Lako možete izgubiti pojam o vremenu dok radite kod kuće, stoga svakako napravite pauze u svom rasporedu i odmaknite se od svog stola.
Uzmite 10 minuta da se protegnete, popijete čašu vode i gledate u nešto što nije zaslon računala. Na taj način ćete se rasteretiti dugog sjedenja i buljenja u ekran.
6. Uspostavite rutinu
U istom smislu kao i definiranje radnog vremena, uspostavljanje rutine je ključno. Mnogo je istraživanja koja dokazuju da racionalizacija procesa i odluka dovodi do povećanja produktivnosti. Svaki dan možete gubiti sate sjedeći i pitajući se: "Što da radim sada?" "Što da obučem?" "Kada bih trebala ručati?" "Što bih trebala spremiti za ručak?" Ili možete uspostaviti rutinu, označavati stvari u kalendaru, odrađivati zadatke s popisa i održavati dosljednu produktivnost tijekom radnih dana i izvan njih.
Primjer jutarnje rutine:
6:00 ujutro buđenje // 6:15 čaj/kava // 6:30 istezanje / meditacija / trčanje / šetnja // 7:00 doručak za obitelj, priprema djece za školu // 7:30 djeca idu u školu // 8:00 do 10:00 jutarnji dio posla // 10:00 do 11:00 odgovaranje na mailove i pozive // 11:00 do 12:00 kratki (video) sastanci // 12:00 pauza za ručak // 13:00 do 16:00 popodnevni dio posla // .
7. Izađite na svjež zrak
Izlazak na svježi zrak svaki dan jako je važan za vaše mentalno zdravlje. Ne samo zato što je to promjena okruženja, već je dobivanje vitamina D iz sunčeve svjetlosti ključno za vaše zdravlje.
Otvorite prozore kada je lijepo vrijeme ili samo ostanite na suncu koje ulazi kroz prozor ako je vani hladno.
Prošetajte u vrijeme ručka ili kad vam treba pauza.
Zaključno, dok radite od kuće uspostavite dnevnu rutinu. Ujutro se obucite, imajte poseban radni prostor, smanjite ometanja, kreirajte podsjetnike za važne zadatke, uzimajte redovite pauze, udahnite dovoljno svježeg zraka i radite samo u svoje određeno vrijeme.
Što više možete pojednostaviti, to bolje. Od odabira odjeće, do planiranja obroka, do organiziranih popisa obaveza. Što se više organizirate, život postaje lakši. Dodatni rad koji je potreban za organiziranje i postavljanje tih rutina isplati se sto puta više.